u bolt /یوبولت یا کرپی چیست؟

u bolt /یوبولت یا کرپی چیست؟

تدارکات صنعتی سپاهان

گروه تدارکات صنعتی سپاهان تولید کننده انواع یوبولت یا کرپی در سایز و متریال های مختلف می باشد.

یوبولت-کرپی-ubolt/ u bolt
یوبولت-کرپی-ubolt/ u bolt

پیچ یو بولت به شکل U انگلیسی است و دارای دو سر رزوه است که برای استحکام اتصال مهره و در صورت لزوم واشر قرار می‌گیرد.. به پیچ یوبولت، کرپی هم گفته می شود. پیچ یوبولت دارای پوشش گالوانیزه سرد و گرم و پوشش داکرومات می باشد و همین امر موجب شده تا این پیچ ها در برابر  زنگ زدگی ، حرارت، رطوبت، سرما و گرما مقاوم باشند.

یو بولت برای اتصال دو قطعه یا بخش مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع پیچ یو بولت که از خانواده پیچ رول بولت است واسط‌هایی هستند که قطعات مختلف را بهم وصل می‌کنند. مهم‌ترین کاربرد یو بولت در نگهداری یا مهار کردن و یا بلند کردن لوله‌های انتقال سیالات مختلف یا پایپینگ است. بنابراین در صنایع آب و فاضلاب، نفت و گاز و پتروشیمی، کشاورزی و… کاربرد دارد. یکی دیگر از شاخص‌ترین کاربردهای یوبولت صنایع دریایی و کشتیرانی است. در این صنایع که در واقع مربوط به همان صنعت پایپینگ است، یو بولت لوله‌ها را محکم نگه می‌دارد.

یو بولت موجود در بازار اغلب از جنس فولاد ساده کربنی، فولاد ضد زنگ یا استیل و یا گالوانیزه هستند. فولاد‌های ساده کربنی برای کاربرد در محیط‌های معمولی استفاده می‌شودند. اما یو بولت استیل و گالولنیزه در صنایعی که اتصال با رطوبت یا مواد شیمیایی سرو کار دارد مانند صنایع دریایی و نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می‌شوند.

پیچ یوبولت همچنین در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. استاندارد din 3570‌  استانداردی بین‌المللی است که ابعاد مختلف یو بولت را تعریف می‌کند. پارامترهایی از یوبولت که در این استاندارد تعریف شده‌اند شامل طول رزوه، ارتفاع یو بولت، قطر اسمی رزوه، قطر داخلی، قطر ساق پیچ و فاصله از مزکز قطر پایه‌ها است.

متن روی عکس

نحوه نصب لوله‌ها و به کار بردن اتصالات مختلف در بالا بردن کیفیت نهایی کار از اهمیت زیادی برخوردار است. یوبولت یکی از قطعات فولادی یا استیلی است که تاثیر فوق‌العادی‌ای در ثبات و ایمن نگه‌داشتن سازه‌ها خواهد داشت.

این شیوه بهترین روش برای معلق نگه‌داشتن لوله‌ها در هوا یا نصب آن‌ها در سقف نیز محسوب می شود. اگر شما هم قصد لوله‌کشی دارید، اما نمی دانید چه نوع پشتیبانی از لوله و چه اتصالی برای سیستم لوله کشی شما مناسب تر است، کافیست که از راهنمایی مشاورین تدارکات صنعتی سپاهان استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.