پیچ و مهره ها در صنعت نفت و پتروشیمی

پیچ و مهره ها در صنعت نفت و پتروشیمی

پیچ و مهره پتروشیمی

محصولات پیچ و مهره ای کاربردهای فراوانی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارند که به پیچ و مهره های شرکت نفت معروف هستند. استاد بولت با گریدهای استاندارد A193 B8 – 8M – B7 – B7M- L7 – L7M یکی از پرکاربردترین پیچ و مهره ها در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است که با گرید A194 در گریدهای 2 H و 2HM در خطوط لوله همراه است و دریچه ها و از لوله و اتصالات سرچاهی استفاده می شود. از این پیچ و مهره ها برای پوشش های گالوانیزه گرم و پوشش های نیکل و پوشش های تفلون استفاده می شود. هر یک از این پوشش ها مقاومت پیچ و مهره ها را در برابر سرما، گرما، رطوبت افزایش داده و به دلیل اهمیت صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع پیچ در صنعت ساخت ماشین آلات

  • نیاز به انواع اتصال دهنده ها به ویژه پیچ و مهره امروزه در تمامی صنایع یافت می شود.یکی از این صنایع که در آن نقش دائمی (جوشکاری) یا موقتی (پیچ و مهره) دارد، صنعت خودروسازی است. صنعت خودرو مانند هر صنعت دیگری به پیچ و مهره خاص خود نیاز دارد.
  • به دلایل ایمنی، مراحل طراحی و ساخت پیچ و مهره خودرو دو برابر پیچ و مهره صنعت ساختمان پیچیده تر و حساس تر است. بنابراین برای افزایش ایمنی پیچ و مهره ها در صنعت خودروسازی، برخی از آن ها به صورت تخصصی تر روکش شده و با سختی خاص و مواد مخصوص تولید می شوند، بنابراین می توان به مقاومت و خوردگی آنها دست یافت.
  • در صنعت خودروسازی از انواع و اندازه های مختلف پیچ و مهره استفاده می شود. این نوع پیچ ها عمدتاً در ساختار کلی و بدنه استفاده می شوند و برای اتصال محورها به یکدیگر و همچنین در قسمت های مختلف موتور خودرو در داخل کابین و … استفاده می شوند.
  • انواع پیچ و مهره در صنایع مهندسی برای ایجاد اتصالات مختلف استفاده می شود. ساختار این پیچ ها به گونه ای است که کل بدنه پیچ رزوه شده است و سر پیچ صاف است. به دلیل وجود سر صاف در این نوع پیچ ها، نمی توان قطعه را از خود پیچ ​​دریل کرد و به همین دلیل قبل از اتصال با پیچ و مهره، تمام نقاطی که قرار است متصل شوند باید از قبل سوراخ شوند.

استاد بولت

در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از نوع خاصی از پیچ به نام Studbolt یا استاد بولت برای اتصالات فلنجی استفاده می شود. در واقع یک میله رزوه دار با مهره شش گوش (آچار) در دو طرف است. این میله ها برخلاف پیچ های معمولی سر ندارند و به پیچ های بدون سر معروف هستند. البته به اصطلاح در بازار پیچ و مهره از نوع میلگرد سخت )استوک MO40 یا  (CK45 است. رزوه روی این نوع پیچ بر اساس میلی متر یا اینچ روی آرمیچر می باشد و میزان سختی آن 8.8 / 10.9 /  (B7 / B8 /…) تشخیص داده می شود. (تدارکات صنعتی سپاهان)

پیچ شش گوش

پیچ شش گوش

پیچ های سر شش گوش تولید تدارکات صنعتی سپاهان یکی از رایج ترین انواع پیچ ها هستند که در اندازه ها و متریال های مختلف برای رفع نیاز صنایع مختلف طراحی و تولید می شوند، بنابراین برای انتخاب پیچ های شش گوش، هر چیزی مانند اندازه پیچ، بسیار مهم است. قطر پیچ، رزوه پیچ، کلاس یا درجه پیچ در نظر گرفته می شود. با این حال، مهم ترین عامل در هنگام انتخاب و خرید پیچ شش گوش، قطعه یا محل استفاده از پیچ است. محبوب ترین و پرکاربردترین مدل پیچ شش گوش در صنایعی مانند ساختمان سازی، پیچ HV است. برای آشنایی بیشتر با انواع پیچ شش گوش  و کاربرد های گسترده آن پیشنهاد می‌کنم مطلب مربوط به آن را مطالعه کنید.

مهره چیست؟

  • مهره یک شیء کوچک و معمولاً دایره ای است که برای اتصال و یا متصل کردن قطعات مختلف در ماشین آلات، دستگاه ها، ابزارهای الکتریکی، اسباب بازی ها، صنعت خودرو سازی ، ساختمان سازی و صنعت نفت و غیره استفاده می شود. مهره ها معمولاً از مواد مختلفی مانند فلز، پلاستیک، چوب و یا شیشه ساخته می شوند و در انواع مختلفی از جمله مهره های متری، مهره های UNC، مهره های UNF، مهره های BSP و مهره های NPT موجود هستند. این اجزاء کوچک بسیار مهم هستند و بدون آنها، ساختار و قابلیت کاری بسیاری از اشیاء که در زندگی روزمره استفاده می شود، ممکن نخواهد بود.

تدارکات صنعتی سپاهان تولید کننده انواع پیچ و مهره

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.